Disputerade i september 2025 med en avhandling inom teknik och lärande på KTH, där hon även är anställd som pedagogisk utvecklare på enheten för Digitalt lärande sedan 2017. Hon är gymnasielärare i engelska och spanska i grunden och mellan ca 2010-2018 kombinerade hon sin lärartjänst med andra uppdrag, bland annat utvecklings/arbetslagsledare och förstelärare.
I sin forskning är hon intresserad av deltagande, responssystem, digitala verktyg, generativ AI och hur lärare kan utveckla sin digitala kompetens. I oktober 2021 emottog hon Guldäpplets Jubileumsutmärkelse för “spridning och inspiration kring undervisning och lärande med digitala verktyg.” Hon har även programlett två säsonger av UR:s program “Lärlabbet”.
Inom ramen för sitt eget företag har hon sedan 2011 föreläst och hållit utbildningar kopplat till sina böcker:
- “Fullt fokus – en handbok i digital studieteknik” (2025, Liber) medförfattare Camilla Askebäck Diaz
- “God undervisning med digitala och analoga verktyg” (2024, Studentlitteratur) medförfattare Joanna Lundin
- “Lärande i en digitaliserad värld” (2023, Liber) medförfattare Malin Frykman och Sara Willermark
- “Digitala verktyg för språkutvecklande undervisning” (2019, Studentlitteratur)
- “Arbeta formativt med digitala verktyg” (Studentlitteratur, 2014 + rev edition 2019)
- “Webben i undervisningen – digitala verktyg och sociala medier för lärande” (Studentlitteratur, 2012)






