Lägga till användare i en grupp

För att lägga till en eller flera användare i en grupp gör man så här:

  1. Under menyvalet Mitt konto > Grupphantering hittar du de grupper du är gruppledare för.
  2. När du valt grupp kommer du se en knapp som heter Registrera ny användare
  3. När du klickar på knappen kan du välja att lägga till en eller flera deltagare manuellt
  4. Alternativt ladda upp en csv-fil med deltagarnas förnamn, efternamn och e-postadress. Här kan du ladda ner en exempel-CSV
     
  5. När deltagarna är tillagda kan du se att de är inbjudna i listan. Om någon har tappat bort sin inbjudan eller om du ser att de inte kommit igång på kursen kan du skicka inbjudan igen genom att klicka på knappen Bjud in igen.

Se statistik för deltagare

På gruppsidan kan du se statistik för de deltagare som är med i gruppen Under menyvalet Mitt konto > Grupphantering hittar du de grupper du

Rulla till toppen